NemID

Du skal bruge NemID til offentlig og privat selvbetjening på internettet. Du logger dig på NemID med dit brugernavn, adgangskode samt NemID-nøglekort eller NemID mobil app'en

Kontaktinformation

Borgerservice

66 13 13 72

Borgernes Hus

Østre Stationsvej 15
5000 Odense

Åbningstider for personlig henvendelse

Man - onsdag 9.30-15.00
Torsdag 9.30-17.00
Fredag 9.30-13.00

Åbningstider for telefonisk henvendelse

Man - fredag 7.00-18.00

Med NemID kan du:
  • Logge dig ind på elektroniske selvbetjeningsløsninger på fx. www.odense.dk og www.skat.dk
  • "Underskrive” og godkende ansøgningsskemaer til kommunen, fx melde flytning
  • Sende sikre emails og lave elektroniske underskrifter på e-mails
  • Benytte netbank

Login in med nøglekort eller ny NemID app

 

Siden lanceringen af NemID i 2010 har man skulle bruge et nøglekort for at logge ind. Men fra 29/5 2018 kan du som alternativ til papkortet anvende mobil app'en "NemID nøgleapp".

 

Løsningen virker på Android telefoner samt iPhones. 

 

Se en instruktionsvideo af mobil app løsningen på Digitaliseringsstyrelsens hjemmeside.  

 

Du kan bestille NemID til privat brug på to måder:

  • Via www.nemid.nu, hvor du skal bruge pas eller kørekort. Du modtager NemID-nøglekortet inden for 5-7 hverdage. 
  • Ved personligt fremmøde i Borgerservice, hvor du skal medbringe legitimation (fx kørekort eller pas), så vi kan kontrollere din identitet. Se gyldig legitimation her

NemID til erhverv kan bestilles på www.nemid.nu

Opdateret 20-06-2018

By- og Kulturforvaltningen