Vejledning i brug af Digital Post

Herunder kan du finde vejledninger til Digital Post.

Kom godt i gang:

Både almindelige computere, iPads, tablets og smartphones giver adgang til Digital Post.

Vær dog opmærksom på, at menuerne kan se lidt forskellige ud afhængig af, hvilket apparat/device du bruger.

  

Første gang du logger på Digital Post

 

Sådan tilmelder du dig mail- og sms-advis'er

 

Læs din post:

Sådan læser du Digital Post

           

Find og læs bilag/vedhæftninger

 

Send din post til kommunen via Digital Post

 

Hjælp hinanden:

Du kan selv give andre adgang ved at logge ind på din digitale post. Læs hvordan i vejledningen "Giv andre adgang til din digitale postkasse".

    

Du kan også gå på Borgerservice og bede borgerrådgiverne dér om at hjælpe dig. Sender du en anden person til Borgerservice for at få adgang til din digitale post, skal han/hun have en fuldmagt fra dig med. Find fuldmagtsblanketten til læseadgang her.

  

Support

Oplever du problemer med din digitale postkasse, så klik på hjælp-knappen i din digitale postkasse. Finder du ikke løsningen der, kan du kontakte Digital Post brugersupport på telefon 82 30 32 31 alle hverdage mellem kl. 9 og 20 samt i weekenden mellem kl. 11 og 17.

  

Få hjælp i Borgerservice og på biblioteket

I Borgerservice og på dit lokale bibliotek kan du også få hjælp til andre problemer med Digital Post og til at kommunikere digitalt med det offentlige. Begge steder er der medarbejdere, som kan hjælpe dig, og der er computere, som du gratis kan benytte. I Borgerservice kan du desuden blive fritaget for Digital Post, hvis du ikke selv magter det eller har nogen, der kan hjælpe dig med det. Lige meget hvilken løsning, du vælger, at det er dit ansvar, at den post, der kommer i din digitale postkasse, bliver læst.


Opdateret 22-12-2016

Borgmesterforvaltningen