Spring til indhold

Anmodning om refusion af betalt regning - Helbredstillæg

Her kan du anmode om refusion i forbindelse med udgifter til behandling, hvor Odense Kommune yder helbredstillæg.

Kontaktinformation
66 13 13 72

Tilskud til pensionister

Egeparken 2A
5240 Odense NØ

Husk altid at bruge Digital Post til personfølsomme oplysninger.

Digital Post

Tilskud til pensionister

Åbningstider for personlig henvendelse

Man - Tirs 10.00 - 14.00
Onsdag Lukket
Torsdag 12.00 - 16.00
Fredag 10.00 - 12.00

Til folke- og førtidspensionister: Information om midlertidigt lukket system

Udbetaling Danmark får nyt Pensionssystem, og systemet er derfor lukket i perioden 22. februar til 1. marts 2020 begge dage inklusive.
Det vil sige, at vi ikke har adgang til systemet i denne periode, hvilket betyder, at vi ikke kan se oplysninger omkring pensionsudbetalinger, helbredstillægsprocent, formueoplysninger, pensionsstatus med mere.

Derudover er Udbetaling Danmarks selvbetjeningsløsning for folke- og førtidspension lukket midlertidigt i perioden mellem den 12. februar og starten af marts 2020. Du vil derfor ikke kunne benytte selvbetjeningsløsningen i den periode.  
Se yderligere på www.borger.dk/pension

 

 
 

Du skal være berettiget til helbredstillæg for at få refunderet dine udgifter. Hvis du allerede har et helbredskort fra Odense Kommune, er du berettiget til helbredstillæg. Helbredstillæg kan ydes til pensionister, der bor i Danmark.


Hjælp til at udfylde og indsende ansøgningen?

En anden person (en partsrepræsentant) kan også hjælpe dig med at udfylde og indsende ansøgningen digitalt. Dette kræver en fuldmagt, som du skal underskrive og vedhæfte bilag til ansøgningen. Du kan evt. tage et billede af fuldmagten og vedhæfte denne.

Hvis du ikke har mulighed for at benytte den digitale løsning, kan du møde personligt op eller ringe til os.


Beskæftigelses- og Socialforvaltningen