Spring til indhold

Procesplan

Børnene er frontløbere inden for teknologi og digitalisering. De har forudsætningerne for at leve og trives i verdens bedste robotby

Etape 1: År 1-3

Katalysatorer

  • Synlighed af robotter
  • Opbygning af partnerskaber med uddannelsesinstitutioner, virksomheder, foreninger og biblioteker
  • Forældresamarbejde
  • Odense mod cybercrime
  • Børnene i Robotbyen
  • Det 21. århundredes kompetencer
  • Kompetenceudvikling af pædagoger og lærere
  • Events

Etape 2: År 3-7

Opbygning

  • Systematikken etableres. Skrøbeligheden ved at individafhængige (ildsjæle) demonstreres
  • Kompetenceopbygning, så fagprofessionelle kan løfte opgaven 
  • Faciliteter anlægges, så lokaler og materialer matcher undervisningen
  • Gode tilbud målrettet forskellige alderstrin

Vi står med

  • Partnerskaber med uddannelsesinstitutioner, virksomheder, foreninger og biblioteker
  • Tilbud på fritidsområdet
  • Eksemplariske forløb indenfor dannelse og uddannelse af alle aldersgrupper af børn
  • Systematiske, aldersrettede tilbud fra dagtilbud til udskoling - også på specialområdet
  • Sunde digitale familier: Dilemmarejser med fokus på digital risikoadfærd i familier

 

Etape 3: År 7-10

Ny robotby læringspraksis

Alle børn har robotbyens DNA

  • De er fortrolige med at benytte teknologier
  • De har en sund digital adfærd
  • De forholder sig kritisk til teknologier og mestrer dem
  • De kan nedbryde teknologi og digitale processer til forståelse
  • De kan designe og skabe produkter ved at sammensætte komponenter på nye måder
  • De begår sig i det lokale og i det globale

Vi står med

  • En stærk fødekæde til den voksende efterspørgsel af kvalificeret arbejdskraft
  • Unge med forståelse for digitaliseringens faldgruber
  • Kompetente pædagoger og undervisere fra dagtilbud til uddannelse
  • Et international miljø, der tiltrækker verdenseliten indenfor robot- og techvirksomheder
  • Årlig begivenhed for alle børn i Odense
  • Det er synligt i bybilledet, at man er i verdens bedste robotby