NemID

Du skal bruge NemID til offentlig og privat selvbetjening på internettet. Du logger dig på NemID med dit brugernavn, adgangskode og NemID-nøglekort.

Kontaktinformation

Borgerservice

66 13 13 72

Skulkenborg 1
5000 Odense

Åbningstider for personlig henvendelse

Man - onsdag 9.30 - 15.00
Torsdag 9.30 - 17.00
Fredag 9.30 - 13.00

Åbningstider for telefonisk henvendelse

Man - fredag 7.00-18.00

Digital post

Borgerservice

Med NemID kan du:
  • Logge dig ind på elektroniske selvbetjeningsløsninger på fx www.odense.dk og www.skat.dk
  • "Underskrive” og godkende ansøgningsskemaer til kommunen, fx melde flytning
  • Sende sikre emails og lave elektroniske underskrifter på e-mails
  • Benytte netbank

Du kan bestille NemID til privat brug på to måder:

  • Via www.nemid.nu, hvor du skal bruge pas eller kørekort. Du modtager NemID-nøglekortet inden for 5-7 hverdage. 
  • Ved personligt fremmøde i Borgerservice, hvor du skal medbringe legitimation (fx kørekort eller pas), så vi kan kontrollere din identitet. Se gyldig legitimation her

NemID til erhverv kan bestilles på www.nemid.nu

Opdateret 28-12-2016

Beskæftigelses- og Socialforvaltningen