Spring til indhold

Giv andre adgang til din digitale postkasse

Du kan give andre adgang til din digitale postkasse, hvis du selv har svært ved at overskue det digitale. På den måde kan du få hjælp til at administrere din digitale post, uden at du skal fritages helt.

Du kan selv give adgang til andre, fx et familiemedlem, så vedkommende kan hjælpe dig med at tjekke din Digital Post på borger.dk, i Digital Post-appen, på e-Boks og på mit.dk.
Husk: Den person, du giver adgang, skal selv have en digital postkasse.

 

Sådan giver du adgang

  1. Log ind på Digital Post på borger.dk med dit MitID.
  2. Klik på ’Menu’ og vælg derefter ’Læseadgange’.
  3. Klik på ’Giv andre adgang’ for at oprette en adgang.
  4. Udfyld fornavn, efternavn og cpr-nummer på den person, du ønsker at give adgang til.
    Du kan vælge en dato for, hvornår læseadgangen skal udløbe. Du kan også klikke på feltet ’Adgangen skal aldrig udløbe’.
  5. Afslut ved at klikke på ’Send’.
  6. Du modtager herefter en besked i Digital Post, hvor der står, hvem du har givet adgang til.
  7. Modtageren af læseadgangen får også en besked i Digital Post om, at vedkommende har fået adgang til din post.  

Har du brug for mere information, kan du besøge borger.dk: Læseadgange i Digital Post

 

Få hjælp på Borgerservice

Du kan også gå på Borgerservice og bede borgerrådgiverne dér om at hjælpe dig.  

Sender du en anden person til Borgerservice for at få adgang til din digitale post, skal han/hun have en fuldmagt fra dig med.

Find fuldmagtsblanketten til læseadgang her. 

 

Borgmesterforvaltningen